
Δημοσιογραφικά και
κυρίως πολιτικά, αναδεικνύονται κάποια καίρια ερωτήματα. Α) Ήταν ή μη αξιόπλοο και ασφαλές το καράβι;;
Ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας - γνωστός υπηρέτης των εφοπλιστάδων - είναι
μάλλον ο πλέον αναξιόπιστος να επιβεβαιώσει το αξιόπλοο και το ασφαλές του
καραβιού. Απεναντίας τα σωματεία των ναυτεργατών, προχώρησαν σε μια σειρά
καταγγελιών, για τα προβλήματα του καραβιού.
Β) Προτού ακόμη συμβεί
το ατύχημα είχε δημοσιευτεί καταγγελία επιβάτιδας για την άθλια κατάσταση του
πλοίου καθώς και για το γεγονός πως το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο. Οι λόγοι
απολύτως κατανοητοί: «Για τα λεφτά τα κάνεις όλα….». Έτσι όχι μόνο έστειλαν ένα
άθλιο πλοίο για να ταξιδεύσει, αλλά το υπερφόρτωσαν κι όλας.
Γ) Ποιος παίρνει την
ευθύνη, ένα τέτοιο υπερφορτωμένο «καρυδότσουφλο», να ταξιδεύει με τέτοιο άθλιο
καιρό, με αέρα που φτάνει στα 10 μποφόρ. Ποιος στέλνει - ποιος παίρνει ευθύνη -
να στείλει στο θάνατο 400 ανθρώπινες ψυχές, για το κέρδος;;;
Δ) Γιατί άργησε η
προσπάθεια ρυμούλκησης και σωτηρίας των επιβατών; Είναι αποτέλεσμα του κακού
καιρού;; Του κακού συντονισμού; Των συμφερόντων που παίζονται γύρω από τα
ρυμουλκά; Πρέπει άμεσα να αποδοθούν
ποινικές και πολιτικές ευθύνες. Για τον
θάνατο του επιβάτη, για την ταλαιπωρία των επιβατών, για τις περιουσίες τους
που κατεστράφησαν. Πρέπει να σταματήσει άμεσα το οικονομικό και στο βάθος
πολιτικό «άβατο» που έχουν εξασφαλίσει
οι πλοιοκτήτες και οι εφοπλιστές.
Δυστυχώς αυτό δεν
μπορεί να το πράξει μια κυβέρνηση, που είτε με τον ένα, είτε με τον άλλο τρόπο,
διαχειρίζεται ή επιθυμεί να διαχειριστεί το καπιταλιστικό σύστημα.
Μόνο μια εξουσία από
τους εργαζόμενους, για τους εργαζόμενους, με βάση τις κοινωνικές ανάγκες, και
όχι το κέρδος των εφοπλιστών, μπορεί και θα εξασφαλίσει ασφαλείς και φτηνές ακτοπλοΐες
συγκοινωνίες.
Γιάννενα, 29/12/2014
ΑΡΙΣΤΕΡΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην ΗΠΕΙΡΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου