Τρίτη, Ιανουαρίου 13, 2009

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΔΟΣΗ

Στο φύλλο σας με αριθμό 345/2.12.2008

Αναφέρεστε σε παλαιότερο άρθρο σας με το τίτλο Αχ Βαχ για το γκαράζ της κεντρικής πλατείας με σχετική εισαγωγή που δείχνετε ότι συμφωνείτε με την τότε εκτίμησή σας. H κοινωνική καταιγίδα του Δεκεμβρίου δεν μου επέτρεπε να σχολιάσω.

Σας στέλνω το κείμενο απάντηση σε κείμενο σας του 2006 και όπου αποδεικνύεται ότι στα ερωτήματα που θέταμε δεν δόθηκαν διέξοδοι, με σχετικό εμπλουτισμό.

Ζητούσαμε επιμόνως να δημοσιευτούν τα σχέδια που να συνοδεύονται από κατόψεις-τομές και εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται σήμερα ότι είχαν μεγάλο πρόβλημα να τα αναρτήσουν.

Ζητούσαμε να δημοσιευτεί ο προϋπολογισμός του έργου ο ανάδοχος καθώς και η οικονομική συμμετοχή της Ε.Ε. του Δήμου, των Δημοσίων Επενδύσεων, να αναρτηθεί κοινώς η πινακίδα.

Είχαμε επιβάλει στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων να τεθεί, ο όρος ότι θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της υπάρχουσας βλάστησης.

Τα αποτελέσματα το βλέπουμε σήμερα υπερυψωμένο γκαράζ, η Όαση από την πλευρά της πλατείας έχει θαφτεί κατά το ήμισυ, ο κοινόχρηστος χώρος της πλατείας έχει μειωθεί στο ήμισυ κάτι που απαγορεύεται, τα δένδρα σε γλάστρες τα οποία και περιμένουν τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες για να γείρουν, αλλά και το σπουδαιότερο να διαπαιδαγωγούν τους κατοίκους ότι το αίτημα του πρασίνου μπορεί να αντιμετωπισθεί και με τις γλάστρες, άλλωστε υφίσταται παράδειγμα προς μίμηση (η ταράτσα Καλογιάννη) τα οποία βέβαια χρειάζονται επί πλέον νερό και ενέργεια για να συντηρηθούν. Αυτά το ΥΠΕΧΩΔΕ και οι διάφοροι ενδιάμεσοι που ενέκριναν τους περιβαλλοντικούς όρους Νομαρχία-Δήμος τα αντιπαρήλθαν εσκεμμένως. Άλλωστε καμιά περιβαλλοντική μελέτη δεν ελέγχεται, όσον αφορά την υλοποίηση των όρων.

Διαπαιδαγωγούν βέβαια τα μικροαστικά στρώματα και αυτός και είναι ο λόγος ύπαρξής των, ότι δεν χρειάζονται μεγάλοι κοινόχρηστοι χώροι με χώμα, δίνοντας συγχρόνως και προσωρινή οικονομική διέξοδο στην πληθώρα των (περιβαλλοντικών) επαγγελμάτων που έχουν αναπτυχθεί.

Τα θέματα που βάζαμε το 2006 βρίσκουν την απάντηση σήμερα και στον οικονομικό τομέα, όσον αφορά με την κυμαινόμενη επιδότηση από τα 2.000.000 στα 4.000.000 ευρω. με χρήματα βέβαια δικά μας. Τα σχετικά δημοσιεύματα το αποδεικνύουν.

Όσον δε αφορά την επίλυση του κυκλοφοριακού και τις προτεραιότητες που δίνονται η σημερινή πραγματικότητα στους κεντρικούς δρόμους, αλλά και σε όλη την πόλη δίνουν την απάντηση. Το κυκλοφοριακό ρυθμίζεται σύμφωνα με συγκεκριμένα συμφέροντα του κεφαλαίου, που υπηρετούν οι Τ.Α γιατί το θέμα δεν αφορά μόνο τον Δήμο Ιωαννίνων, όπως και όλα τα ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους και τους πολίτες.

Τόσα γεγονότα έγιναν τον μήνα Δεκέμβριο, όπως νεολαία στους δρόμους, αγρότες, εργοστάσια που κλείνουν, δηλαδή το μέλλον αυτού του τόπου, που ταρακούνησαν και την αστική τάξη της Ελλάδος αλλά και παγκόσμια , δεν ασχολήθηκαν, παρά μόνο κλείναν τις πόρτες για να μην μπούνε τα προβλήματα μέσα και αποδειχτεί η πολιτική των όπως έπραξε, η Νομαρχία Ιωαννίνων.

Το μόνο θέμα ως διέξοδο που βρήκαν η Τ.Α. και Ν.Α Ιωαννίνων ήταν αν θα δουλέψει η αγορά και την δεύτερη Κυριακή δηλαδή οι εισαγωγές τις οποίες και εκπροσωπούν.

Τα στοιχεία στο λεκανοπέδιο 75% στον τριτογενή τομέα, δείχνουν και το αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής την οποία και πιστά υπηρετούν. Εμείς συνεχίζουμε.

1.2009 Κώστας Λούκας ΑΚΟΑ Ιωαννίνων


Σας κοινοποιώ και το κείμενο που σας στάλθηκε τον Φεβρουάριο του 2006

Προς την εφημερίδα έκδοση

Στο φύλλο σας 202 αναφέρονται αρκετά περί των μελών της ΕΑΠ και μάλιστα πρωτοσέλιδα.

Θα απαντήσω πρώτα στα ερωτήματα που τίθενται

-Είναι γεγονός ότι, η ανώνυμη οδός (Κωσταδήμα) διανοίχτηκε μετά την 507/1991 απόφαση του δημοτικού Συμβουλίου Ιωαννίνων. Όπως γνωρίζεται την περίοδο εκείνη στον Δήμο βρισκόταν η συνεργασία του ενιαίου Συνασπισμού με το ΠΑΣΟΚ, Με την 507/1991 απόφαση η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου «τροποποιεί το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης με τη δημιουργία εσωτερικού δακτυλίου που διέρχεται μεταξύ της κεντρικής πλατείας και του παλαιού δημαρχείου», σας μεταφέρω ακριβώς ότι αναφέρει η σχετική απόφαση. Εδώ θέλω να πληροφορήσω ότι στη δημοτική συνεργασία δεν συμμετείχα. Κατά την διάνοιξη του εν λόγω δρόμου (ο οποίος σημειωτέον κατέστρεψε το μισό δασύλλιο) υπήρξαν δημόσια αντιρρήσεις, και στις οποίες συμμετείχα, οι οποίες όμως δεν βρήκαν την δέουσα ανταπόκριση. Η συνεργασία των δημοκρατικών δυνάμεων στον Δήμο και η κυβέρνηση Μητσοτάκη (ιδιωτικοποιήσεις) δεν επέτρεψαν την ανάδειξή της και ίσως «πνίγηκαν» στο επιχείρημα ότι η πλατεία θα γινόταν πεζόδρομος.

-Ως προς της ΕΑΠ, εδώ θέλω για μία ακόμη φορά να αναφέρω την μελέτη αξιολόγησης των κυκλοφοριακών συνθηκών και συνθηκών στάθμευσης των Δοκουμετζίδη-Αναγνωστόπουλου η οποία είχε γίνει αποδεκτή από την τότε δημοτική αρχή το 1996 η οποία και προτείνει περιφερειακά πάρκινγκ και μικρά λεωφορεία και η οποία συνολικά αντιμετωπίζει το πρόβλημα, σε συνδυασμό βέβαια με την εφαρμογή του ΓΠΣ, με το οποίο προτείνει την μεταφορά των περιφερειακών υπηρεσιών στο Στρατόπεδο Βελισαρίου. Την θέση αυτή η ΕΑΠ την αναδείκνυε και την αναδεικνύει συνεχώς σε κάθε της πολιτική δραστηριότητα, όπως και την πρότασή της για μεταφορά των υπηρεσιών του Δήμου στο σημερινό κτίριο της Νομαρχίας. Όπως γνωρίζεται η Νομαρχία έχει μόνο υπηρεσίες που ασχολούνται μόνο με θέματα της περιφέρειας και όχι της πόλης.

Η μελέτη Ηλιόπουλου την οποία επί τούτου ανέθεσε η δημοτική αρχή είναι μελέτη αξιολόγησης επιπτώσεων από την εφαρμογή μέτρων κυκλοφοριακής ρύθμισης και δόθηκε για να καλύψει το κενό δηλαδή να δικαιολογήσει την επιλογή της πλατείας Πύρρου ως χώρο όπου μπορεί να γίνει πάρκινγκ.

Όσον αφορά το τι έχει καταφέρει μέχρι σήμερα η επιτροπή αγώνα πολιτών και θα αναφερθώ μόνο στην δραστηριότητα της ενάντια στο γκαράζ της κεντρικής πλατείας γιατί έχει ασχοληθεί και με άλλα εξίσου σοβαρά θέματα όπως ιδιωτικοποίηση Ξενία, μεταφορά του ΚΤΕΛ στον βιότοπο του Μάτσικα, κυκλοφοριακό, ιδιωτικοποίηση των ελεύθερων χώρων, λίμνη, μόλυνση Καλαμά, γκαραζοποίηση του θερινού θεάτρου Ορφέα, πόσιμα νερά, βιολογικό, ΧΥΤΑ, ανεργία.

-Έχουμε «αναγκάσει» τον δήμο Ιωαννίνων να προκηρύξει διαγωνισμό το 2005 για περιφερειακά πάρκινγκ και να ανακοινώσει την επιθυμία για αγορά μικρού λεωφορείου που θα συνδέει τα περιφερειακά πάρκινγκ. Αυτό βέβαια επετεύχθη και μέσα από την γενικότερη πίεση που ασκούν πλέον όλοι φορείς της πόλης, που βλέπουν ότι, λειτουργία των σύγχρονων «οικονομικών» δραστηριοτήτων στην πόλη και παντού ΙΧ δεν είναι πλέον δυνατό να συνυπάρχουν.

-Έχουμε αναγκάσει στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων να τεθεί ως όρος ότι θα υπάρξει πλήρης αποκατάσταση της υπάρχουσας βλάστησης. Εμείς βέβαια γνωρίζουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα επιτευχθεί, για αυτό και ζητάμε επιμόνως να δημοσιευτούν τα σχέδια που να συνοδεύονται από κατόψεις και τομές, από ότι φαίνεται έχουν μεγάλο πρόβλημα να τα αναρτήσουν, κάτι που γίνεται πλέον και σε οποιαδήποτε πολυκατοικία. Επίσης να δημοσιευτεί ο προϋπολογισμός του έργου ο ανάδοχος καθώς και η συμμετοχή της Ε.Ε. και του Δήμου η των Δ.Ε, να αναρτηθεί κοινώς η πινακίδα.

-Έχουμε αναγκάσει τον Δήμαρχο και όλα τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου να παραδεχτούν δημόσια ότι το πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία δεν θα λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης παρά μόνο, ότι γενικώς χρειάζεται.

-Έχουμε αναγκάσει την Δημοτική Αρχή και τους υποστηρίζοντας την οικονομία της αγοράς να επιχειρηματολογούν ενάντια στην ΕΑΠ, να δίνουν στημένες «χαρούμενες» συνεντεύξεις. Έχουμε καλέσει πολλές φορές σε δημόσιο διάλογο και ο οποίος βέβαια δεν γίνεται. Γιατί πώς να πείσουν του πολίτες αυτής της πόλης ότι, με την κατασκευή του θα μειωθεί η κυκλοφορία λόγω του ότι θα βρίσκουν θέσεις πάρκινγκ, και το ότι θα αυξηθεί λόγω του πάρκινγκ επί πλέον η εισροή αυτοκινήτων στο κέντρο. Δεν αναφέρουν βέβαια τα μπουχαριά που θα αχνίζουν στην κεντρική πλατεία Αλλά για να μεταφέρω το κλίμα του κειμένου σας, μήπως θα κάμουν βόλτα ο Δήμαρχος και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων. Η πολιτική της Δημοτικής αρχής είναι να κρατηθεί στην εξουσία παραδώσουν όλα τα φιλέτα της πόλης στο ντόπιο και ξένο κεφάλαιο για τα οποία φιλέτα δεν ανέπτυξαν καμία δραστηριότητα για την ύπαρξή των, γιατί δεν υπήρχαν και αυτή την πολιτική προσπαθούν να υλοποιήσουν, που βρίσκει όμως αντιστάσεις από τις υγιείς δυνάμεις και αυτό τους ενοχλεί.

Εμείς θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας ενάντια στην κατασκευή του πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία γιατί γνωρίζουμε ότι έχουμε δίκαιο και οι πολίτες μας συνδράμουν συνεχώς αυτό αποδεικνύεται και μέσα από την επιχειρηματολογία του κειμένου σας.

Και κάτι επί πλέον.

Όπως γνωρίζεται γύρω από το ΙΧ αυτοκίνητο υπάρχουν τεράστια συμφέροντα και μοναδικό μέλημά των είναι πώς να αυξήσουν τις πωλήσεις και την κυκλοφορία των αδιαφορώντας για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που δημιουργούνται στην πόλη και την περιοχή. Για αυτό και ο σκληρός πυρήνας ο άμεσα ενδιαφερόμενος ανέλαβε πλέον την κατασκευή. Τα Γιάννενα είναι η ογδόη πόλη! στην Ευρώπη σε αιωρούμενα σωματίδια τα οποία εκπέμπονται κυρίως από τα ΙΧ αυτοκίνητα. Όλα τα υλικά λόγω της αυτοκίνησης οδεύουν κατευθείαν στην λίμνη. Γνωρίζουν όλοι πλέον όχι μόνο οι ειδικοί, ότι στον πυθμένα της λίμνης που αποτελείται πλέον από τέσσερα μέτρα λάσπη, υπάρχουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό βαρέα μέταλλα.

Για όλους αυτούς τους λόγους χρειάζονται πολίτες με αναρτημένες τις ευαίσθητες κεραίες. Δυστυχώς η πλειοψηφία των εκλεγμένων και της άρχουσας τάξης της πόλης δεν διαθέτουν τις ανάλογες κεραίες και δεν ανέλαβαν βέβαια για να βάλουν εμπόδια στην οικονομία της αγοράς, αυτό αποδεικνύεται με τα περιβαλλοντικά θέματα που τίθενται καθημερινά στον τοπικό τύπο και τα ΜΜΕ.

Επειδή έχουμε αναρτημένες τις κεραίες μας και γνωρίζουμε τοποθετούμαστε υπεύθυνα, για αυτό ταράξαμε ανεπανόρθωτα τις συνειδήσεις και των συνοδοιπόρων (όπως μας αποκάλεσε και σχετική εφημερίδα) για να χρησιμοποιήσω και μία λέξη στην πραγματική της διάσταση οι οποίοι συνεχώς επανέρχονται για να αντιμετωπίσουν την ΕΑΠ με τα έσχατα επιχειρήματα για να την απομονώσουν από την γιαννιώτικη κοινωνία και τους εργαζόμενους, όπως τώρα τελευταία περί ορθοδόξων, μουσουλμάνων, φοιτητών μακράς διάρκειας, αριστερών «επαναστατών» και διάφορα άλλα ιδεολογικά κατάλοιπα από το οπλοστάσιο της αντίδρασης.

Εμείς ετοιμάζουμε να δημοσιεύσουμε όλα όσα δημοσιεύτηκαν από το 2000 που δραστηριοποιείται η ΕΑΠ μέχρι σήμερα και θα δείτε την πληθώρα των μονοδιάστατων επιχειρημάτων.

Κ. Λούκας Φεβρουάριος 2006

Δημοσίευση σχολίου