Δευτέρα, Απριλίου 14, 2014

Η εκπαίδευση δεν είναι έπαθλο, τα πρότυπα σχολεία χωρίζουν και δεν ενώνουν



Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για τα «πειραματικά σχολεία», ειδικά στα Γιάννενα που διαθέτουν μεγάλη παράδοση στην παιδεία. Είναι όμως άλλη μια μεγάλη τραγική ειρωνεία, τη στιγμή που η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ μεγεθύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση με «τράπεζες θεμάτων» και κλείσιμο  ολόκληρων ειδικοτήτων σε μια νύχτα. Την στιγμή που πετάει εκπαιδευτικούς στο δρόμο, διαλύει τη δημόσια παιδεία, να βαφτίζεται πρόοδος μια κοινωνική οπισθοχώρηση. 


Ξεκαθαρίζουμε κάτι εξ αρχής: θεωρούμε την «αριστεία», μια από τις μεγαλύτερες φενάκες του καπιταλισμού, ένα από τα πιο συμπλεγματικά του όπλα, μια τεράστια παγίδα. Σε επίπεδο εκπαίδευσης, έχει αναχθεί σε θεμέλιο λίθο του ανταγωνισμού και της έντασης των ταξικών διαφορών και είναι η αφετηρία για όσα μηρυκάζουν ΜΜΕ και σύστημα σε κάθε πανελλαδικές εξετάσεις. 

Τη μια μας φταίει η «παπαγαλία», την άλλη οι «εκπαιδευτικοί που δεν δουλεύουν», ενώ νομοτελειακά το εκπαιδευτικό σύστημα που έφτιαξαν οδηγεί σε αυτά τα αποτελέσματα.
Η εκπαίδευση δεν είναι ούτε βαθμολογικό έπαθλο, ούτε προνόμιο για λίγους και πολύ περισσότερο, δεν είναι προϊόν. Είναι φυσικό- κοινωνικό  δικαίωμα, όπως είναι το νερό και ο αέρας. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να βάζει φραγμούς στην πρόσβαση σε αυτήν, αλλά και μέσα σε αυτήν. 

Υπό αυτή την έννοια, τα «πρότυπα» σχολεία δεν έχουν σκοπό να εφοδιάσουν με καλύτερη παιδεία τους μαθητές και τις μαθήτριες, αλλά να τους διαχωρίσουν με ταξικό τρόπο. Τα «πρότυπα» ή θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς και οι ιδιαίτερες δυνατότητες που προσφέρουν, να προσφερθούν σε όλα ανεξαιρέτως τα σχολεία, όλων των βαθμίδων ή να γίνουν πραγματικά πρότυπα, να συνδεθούν με τα πανεπιστημιακά τμήματα, να αξιοποιήσουν με άμεση εφαρμογή κάθε νέο, απελευθερωτικό εκπαιδευτικό ρεύμα, να δώσουν πρόσβαση στο πείραμα και την απόδειξη, στην επιστημονική αμφισβήτηση. Στη συνέχεια, να διαχέονται όλα αυτά σε όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, συνοδευόμενα από υλικοτεχνική και κυρίως, έμψυχη υποδομή. 

Τούτα όμως προϋποθέτουν περισσότερους εκπαιδευτικούς, ελεύθερους να διδάξουν και όχι τους εξαθλιωμένους και χειραγωγημένους που θέλει το ΥΠΕΠΘ, που θα αναζητούν και αυτοί με τη σειρά τους τη συμπλεγματική επιβεβαίωση έναντι των συναδέλφων τους, με ένα διορισμό ή με μια βυσματική απόσπαση στα «πειραματικά». 

Γι αυτούς τους λόγους, θεωρούμε τη συζήτηση που γίνεται περί πειραματικών και στην πόλη άκυρη, άνιση και μακριά από το πραγματικό συμφέρον και τις ανάγκες των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών. 

-Να καταργήσουμε κάθε ταξικό φραγμό στην εκπαίδευση
-Σχολεία ανοιχτά, ελεύθερα, όχι τιμωρητικά και ανταγωνιστικά
-Κανένας εκπαιδευτικός απολυμένος, όχι στους νόμους για τράπεζες θεμάτων, αξιολόγηση, διαθεσιμότητα



 ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ

Δημοσίευση σχολίου