Δευτέρα, Οκτωβρίου 11, 2010

Με βάση τα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς

Η δημοτική αρχή των τελευταίων δώδεκα χρόνων περνάει για ανόητους τους πολίτες και προσβάλλει τη νοημοσύνη τους. Προπαγανδίζει για «δημοτικά έργα» το Σεράι της ιδιωτικής απολυταρχίας και προσεταιρισμού του πιο τρυφερού φιλέτου της πόλης  και το πάρκινγκ του Αυδή που είναι η πιο τρανή απόδειξη ότι τα ΣΔΙΤ είναι επιβλαβή για το δημόσιο συμφέρον αλλά και καταδικασμένα να αποτύχουν επιχειρηματικά. Γι αυτό και έχουν μείνει τόσο πίσω, ενώ έχουν διαφημιστεί τόσο πολύ από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Το  ίδιο συμβαίνει και το ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου. Γκόντας, Καχριμάνης προσυπέγραψαν μια τρανταχτή παρανομία που απέναντί της κοιτάει ανήμπορη να αντιδράσει λόγω των συμφερόντων που «φτάνουν ψηλά» ακόμη και η αστική δικαιοσύνη. Τη στιγμή που όλες οι υπηρεσίες υποστηρίζουν ότι το ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου είναι παράνομο, τη στιγμή που η διοίκηση της εταιρίας έχει παραβιάσει και το τελευταίο γράμμα του νόμου με τη προστασία δήμου και νομαρχίας, τη στιγμή που ο ίδιος ο πρόεδρός του κατεβαίνει με τον Γκόντα για να ξεπληρώσει το χρέος του και να εξασφαλίσει στήριξη για μελλοντικές παρανομίες, το ΣτΕ καθυστερεί την απόφαση εδώ και ένα χρόνο.
Όσο χρειάζεται δηλαδή για να βγει δημοτικός σύμβουλος ο Γκίκας και να εδραιωθεί η παρανομία στην Παπανδρέου κατά την πατροαπαράδοτη ελληνική συνήθεια: τώρα που έγινε δεν τον γκρεμίζουμε, αυτή τη συνήθεια που έχει γεμίσει τη χώρα αυθαίρετα που οι κυβερνήσεις τα νομιμοποιούν με αντάλλαγμα λεφτά, «μαύρα» και φορολογήσιμα και ψήφους.
Τα Γιάννενα είναι μια από τις τελευταίες ελληνικές πόλεις που έχουν τη δυνατότητα ακόμη να αναπτυχθούν πολεοδομικά  με ανθρώπινο και βιώσιμο τρόπο και όχι για να γίνουν πλουσιότεροι οι εργολάβοι. Αυτή η ανάπτυξη δεν θα έρθει με ρυθμιστικά σχέδια σαν της ΝΔ που ο κ. Καλογιάννης έκανε χάρες σε δεξιούς και πασόκους δημάρχους επεκτείνοντας ανεξέλεγκτα τις πόλεις και τα χωριά, έτοιμος να φτιάξει νέες τσιμεντουπόλεις. Ούτε με ευκαιριακές και αποσπασματικές παρεμβάσεις όπως η Κενάν Μεσαρέ και η Γεννηματά, δρόμοι που δεν ξεκινούν και δεν καταλήγουν πουθενά, γίνονται καθυστερημένα και με βάση χάραξης προ δεκαετίας. Η Κενάν Μεσαρέ όταν σχεδιάστηκε, σχεδόν δεν υπήρχε πόλη εκεί. Τώρα, χάρη στην ακατάστατη δόμηση χωρίζει μια συνοικία στη μέση, αντιγράφοντας τα χειρότερα παραδείγματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Δεν μπορεί να υπάρξει ανθρώπινη πόλη χωρίς δημόσια μέσα συγκοινωνίας. Στα Γιάννενα όμως οι λεωφορειακές γραμμές λειτουργούν με μόνο κριτήριο το κέρδος και όχι την εξυπηρέτηση των πολιτών. Τα δρομολόγια είναι αραιά ως ανύπαρκτα, τα εισιτήρια πανάκριβα και ακόμη ακριβότερα όταν οι επιβάτες τα αγοράζουν μέσα στα λεωφορεία. Κανείς όμως δεν παρεμβαίνει γιατί το ψηφοθηρικό τους συμφέρον δεν τους το επιτρέπει. Τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς πρέπει να πυκνώσουν και να επιδοτηθούν γενναία από το κράτος, που πρέπει να επιβάλλει όρους στη λειτουργία τους: Μετακίνηση με ασφάλεια και σεβασμό στο περιβάλλον και όχι αγοραίο κριτήριο, δρομολόγια παντού (αφού φτιάξανε «Καλλικράτη» ας βάλουνε και παντού αστική συγκοινωνία), εισιτήρια φτηνά.
Να πεζοδρομηθεί το κέντρο της πόλης και να αποδοθεί στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Το σύμπλεγμα ιστορικό-εμπορικό κέντρο, κεντρική πλατεία-Όαση, Ρολόι-Λιθαρίτσια μέχρι το πάρκο Κατσάρη να ενοποιηθεί σε ένα αστικό πάρκο, πεζοδρομημένο με καθόλου ή απόλυτα ελεγχόμενη περιφερειακή πρόσβαση οχημάτων . Να γίνουν περιφερειακά πάρκινγκ συνδεόμενα υποχρεωτικά με σταθμούς και στάσεις λεωφορείων σε πρώτη φάση.
Να επιστρέψει η Όαση στους πολίτες. Να γίνει ξανά το κοινωνικό κέντρο της πόλης και να εγκαταλειφθούν οι σκέψεις για πινακοθήκη. Η Όαση φτιάχτηκε για να είναι καφενείο όπου θα κοινωνικοποιούνται οι Γιαννιώτες και οι Γιαννιώτισσες και έτσι πρέπει να λειτουργήσει, σε μια πλατεία πεζοδρομημένη και  ελεύθερη για τους πεζούς.
Να υποχρεωθεί το αστικό ΚΤΕΛ να βάλει μίνι μπας στην πόλη για να εκτονωθεί και το κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες.
Καμία σκέψη για ΣΔΙΤ με το τραμ, γιατί θα παραμείνει σχέδιο όπως γίνεται μέχρι τώρα. Να πληρωθούν και οι μελέτες και το έργο από κρατικούς πόρους και να διασχίσει το λεκανοπέδιο.  Να υποχρεωθούν τα αστικά ΚΤΕΛ να δημιουργήσουν δίκτυο σύνδεσης των σταθμών με το κέντρο γιατί ήδη η διοίκησή τους είναι εχθρική απέναντι στο έργο.
Να γίνουν ποδηλατοδρόμοι σε όλη την πόλη και όχι μόνο ως διακοσμητικό σε καινούργιους δρόμους. Να γίνουν παρεμβάσεις στους κεντρικούς δρόμους που να επιτρέπουν την ασφαλή κίνηση των ποδηλάτων ακόμη και περιορίζοντας το χώρο για τα αυτοκίνητα.
Να γκρεμιστεί άμεσα το παράνομο ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου και να υποχρεωθεί να πάει εκεί που προβλέπει το ρυθμιστικό σχέδιο. Να γίνει διακανονισμός για τα χρέη τα οποία φόρτωσε η διοίκηση του ΚΤΕΛ στους μικρομεσαίους λεωφορειούχους για να εξυπηρετήσει τα υπερφίαλα και αντιπεριβαλλοντικά σχέδιά της. Να λογοδοτήσουν όλοι όσοι ενέκριναν την παρανομία της Παπανδρέου.
Να εγκαταλειφθεί άμεσα κάθε σχέδιο παραχώρησης σε ιδιώτες της πλατείας Χατζή. Η μεγαλύτερη πλατεία της πόλης που παραμένει δεκαετίες εγκαταλειμμένη δεκαετίες, πρέπει να γίνει πνεύμονας για μια συνοικία που αναπτύσσεται άναρχα και στρεβλά.
Να καταργηθεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης και να σταματήσουμε να προσελκύουμε αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης. Να αναπτυχθούν δράσεις για πραγματικά εναλλακτική μετακίνηση και όχι την εθιμοτυπική βόλτα με ποδήλατο του δημάρχου μια φορά το χρόνο.

Ιωάννινα 11/10/10

ΔΡΑΣΥ
Δημοσίευση σχολίου