Δευτέρα, Νοεμβρίου 24, 2014

Όχι στα διόδια

Η επιβάρυνση και η αδικία που έρχεται για τους οδηγούς, ιδιαίτερα της Ηπείρου, με τα νέα διόδια στην Εγνατία, είναι εξόχως  εξώφθαλμη. Λίγο πριν την κατάρρευσή της η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ δίνει στο ιδιωτικό κεφάλαιο ό,τι εκλεκτότερο περιλαμβάνεται στη δημόσια περιουσία, στην περιουσία του λαού. Μάλιστα, για να «προικίσει» το δρόμο ώστε να είναι πιο θελκτικός για τους ιδιώτες, επιβάλλει νέα διόδια.


 Και  όλα αυτά  σε μια περιοχή που ο oδικός άξονας είναι η μοναδική επιλογή.   Μια  περιοχή δίχως τραίνο και  με ένα αεροδρόμιο- το λιγότερο δυσλειτουργικό  και με πανάκριβα εισιτήρια.  Κάπου εδώ πάνε περίπατο οι  «ελευθερίες» και οι  δυνατότητες  που σου «προσφέρει»   η αγορά, για να διαλέξεις ως καταναλωτής την πιο κερδοφόρα λύση.   

Η μια και μοναδική πρόσβαση της πόλης, στον πιο ασφαλή και άνετο δρόμο της χώρας, χαρατσώνεται. Οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν αντίτιμο για να πάνε στο σπίτι τους με ασφάλεια. Θυμίζουμε την τραγική αντιδιαστολή, ότι κάτω σχεδόν από τα διόδια του Δροσοχωρίου, υπάρχει η πιο επικίνδυνη διασταύρωση του λεκανοπεδίου με δεκάδες θύματα μέχρι τώρα σε τροχαία.

Φυσικά, ποτέ δεν λήφθηκε σοβαρή πρωτοβουλία για να φτιαχτεί ο δρόμος του Κουτσελιού. Εμείς δεν θέλουμε να «πεθάνει η κατσίκα του γείτονα» , καλύτερα να «πεθάνει ο γείτονας».  Όχι δεν ζητάμε να καταργηθούν τα δικά μας διόδια και να πάνε παραπέρα, όπως ζήτησε προ ετών ο κ. Περιφερειάρχης, ούτε ζηλεύουμε όσους θα πληρώνουν λιγότερα διόδια.

 Θέλουμε να καταργηθούν για όλους και όλες, γιατί οι δρόμοι είναι δημόσια περιουσία και γιατί είναι απόλυτη υποχρέωση του κράτους να ταξιδεύουν φτηνά και με ασφάλεια οι πολίτες που ήδη πληρώνουν χρυσάφι μέσω της φορολογίας, των τελών κυκλοφορίας κ.λπ.. Θέλουμε να γίνει η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με την υπόλοιπη Ελλάδα, μέσα από ένα δημόσιο ΟΣΕ.   

 Αντ’ αυτού και με απόλυτη ευθύνη και βουλευτών της Ηπείρου όπως ο κ. Καλογιάννης, οι οδηγοί πρέπει να πληρώνουν χρυσό το ταξίδι προς Αθήνα, σύντομα και προς Θεσσαλονίκη, ενώ οι επαναδιαπραγματεύσεις» των συμβάσεων για τους οδικούς άξονες είναι εντελώς ληστρικές και επιβαρυντικές για τους πολίτες.

 Άλλωστε, οι κ.κ. βουλευτές που αποφασίζουν τόσο εύκολα, έχουν ατέλεια στα διόδια. Και να μην είχαν όμως, προφανώς θεωρούν τα 2,40 ευρώ της Εγνατίας ή τα 13,20 της γέφυρας του Αντιρρίου «αστείο ποσό».

Η Εγνατία οδός είναι περιουσία του ελληνικού λαού, όπως είναι και τα οικόπεδα στους Αμπελόκηπους, στους Φιλιάτες, στην Ηγουμενίτσα και όπου αλλού το ΤΑΙΠΕΔ κόβει φιλέτα για ιδιώτες.

Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι μια εχθρική στο κοινωνικό σύνολο διαδικασία, αποτυχημένη τραγικά (το ΤΑΙΠΕΔ πούλησε κοψοχρονιά το Ελληνικό στον Λάτση, η ΑΤΕ χάρισε τη ΔΩΔΩΝΗ στους ιδιώτες) και συμφέρει μόνο τους λίγους που έχουν άμεση εμπλοκή σε αυτές.

Καλούμε το λαό της Ηπείρου στη δημιουργία πρωτοβουλιών και επιτροπών που θα αποτρέψουν τη λειτουργία νέων διοδίων στην Εγνατία, που θα προασπίσουν τη δημόσια περιουσία και θα κερδίσουν την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ
Ιωάννινα 21/11/14


ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
Δημοσίευση σχολίου