Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 10, 2010

Τα σχολεία ανοίγουν αλλά….


800 δόσεις(σε 800 σχολεία της χώρας) ενός επιστημονικά αμφισβητούμενου "εμβολίου", αποφάσισε και διέταξε να εφαρμόσει σε χιλιάδες μαθητές του Δημοτικού, στις οικογένειες τους και στους δασκάλους τους, το Υπουργείο …Διάλυσης της Δημόσιας Δωρεάν Εκπαίδευσης.
 Το πείραμα επιδιώκει να διαπιστώσει αν τα πειραματόζωα (τα παιδιά μας) θα αντέξουν, ώστε στην επόμενη φάση (του χρόνου) να εμβολιαστεί όλος ο μαθητικός πληθυσμός. Στόχος του εμβολίου, η εντατικοποίηση της ζωής των μαθητών, η πλήρη προσαρμογή τους στους εξοντωτικούς ρυθμούς που η νέα εποχή απαιτεί για τους εργαζόμενους, η προσαρμογή του περιεχομένου διδασκαλίας στις δεξιότητες που η αγορά επιτάσσει, κι όλα αυτά φτηνά, ευέλικτα, αγοραία. Άλλωστε, το νέο σχολείο είναι στην πραγματικότητα το σχολείο της αγοράς, όπου ως κακό- ή καλό-κουρδισμένη επιχείρηση θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του νέου ρόλου. Θα «παράγει» μαθητές ρομποτάκια, πειθήνια, και «έτοιμα» ν’ αντέξουν τα πάντα αφού αντέχουν αυτούς του ρυθμούς κι αυτό το σχολείο. Τα «νέα προϊόντα» δε θα διδάσκονται να έχουν ευρύτερη γενική μόρφωση, που εξασφαλίζει προωθημένες ικανότητες, όπως η δημιουργικότητα, η φαντασία, η ανάλυση, η σύνθεση και η πολυμέρεια, αλλά όλα αντικαθίσταται με διαδοχικές «ευέλικτες» καταρτίσεις.
Η αύξηση των ωρών διδασκαλίας σε 7 ώρες ημερησίως στην Α και Β Δημοτικού είναι εξοντωτικές και εγκληματικά αντιπαιδαγωγικές, ιδιαίτερα σε ένα σχολείο όπου οι μαθητές γράφουν, διαβάζουν, τρώνε και ξεκουράζονται, καθισμένοι στο ίδιο ακριβώς θρανίο, ανάμεσα στους ίδιους τέσσερις τοίχους.
Η εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων όπως τα Αγγλικά από την Α’ δημοτικού θα αυξήσει την ξενόγλωσση παραπαιδεία μια και το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό (πόσες ώρες διδάσκονται οι μαθητές την ξένη γλώσσα) αλλά ποιοτικό (αριθμός μαθητών ανά τμήμα, αναλυτικά προγράμματα, υλικοτεχνική υποδομή).
Η εισαγωγή της πληροφορικής ως μάθημα διαστρεβλώνει εντελώς τη σημασία της εισαγωγής της ως εργαλείο δουλειάς για τη μάθηση κι όχι ως άλλο γνωστικό αντικείμενο για τους 6χρονους μαθητές.
Η δραματική μείωση ως εξαφάνιση της μελέτης στην απογευματινή ζώνη όχι απλώς δε θα οδηγήσει «την τσάντα στο σχολείο» αλλά αντίθετα θα κυριαρχήσει «η τσάντα στο κρεβάτι». Οι πιο σκληρά εργαζόμενοι, οι μαθητές, θα βρίσκονται στο σχολείο από τις 7 με 8 το πρωί ως τις 4 με 5 το απόγευμα και θα πηγαίνουν στο σπίτι για να διαβάσουν εκεί μια και το Υπουργείο αφαιρεί τις ώρες της μελέτης για να μην υποχρεωθεί σε προσλήψεις δασκάλων.
Άλλωστε, ο τονισμός στην εγκύκλιο ότι το πρόγραμμα δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό με ούτε ένα ευρώ δείχνει τις προθέσεις του Υπουργείου και της κυβέρνησης.

Το Υπουργείο Παιδείας και η κα Διαμαντοπούλου κατάφεραν να προκρίνουν ένα πρόγραμμα που κάνει το σχολείο ακόμα χειρότερο από το σημερινό. Μετατρέπει ακόμα και το δημοτικό σε μικρό κάτεργο-φυλακή που προωθεί τη δεξιότητα και την κατάρτιση σε βάρος της ολόπλευρης γνώσης.

Να αγωνιστούμε για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση,
για ένα άλλο σχολείο που θα απελευθερώνει

Να αγωνιστούμε για ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, χωρίς ταξικούς φραγμούς κι αξιολογήσεις που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση κι όχι στην πειθάρχηση, θα τα μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη και συλλογικότητα.

Ιωάννινα 10/9/10


ΔΡΑΣΥ-ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
Δημοσίευση σχολίου