Πέμπτη, Νοεμβρίου 04, 2010

Η θέση του συνδυασμού '' ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ '' για τον αγωγό φυσικού αερίου. Στηρίζουμε τους αγώνες των κατοίκων

Το ιστολόγιο δημοσιεύει τις θέσεις και απόψεις του συνδυασμού για τον αγωγό φυσικού αερίου και τις εργοστασιακές εγκαταστάσεις.
ΕΡΩΤΗΣΗ (Από ΄΄Το καφενείο της Πέρδικας'')

Όπως γνωρίζεται, το ντόπιο και ξένο κεφάλαιο
θέλει να περάσει από την Πέρδικα έναν αγωγό φυσικό αερίου,
ο οποίος θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ιταλία.
Παράλληλα θα κατασκευαστεί και εργοστάσιο Συμπίεσης στην Πέρδικα.
Οι κάτοικοι της περιοχής έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους
,μέσα από δημοψήφισμα και λαϊκές συνελεύσεις.
Ποια η θέση του συνδυασμού σας?


ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σε μια ταξική κοινωνία τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα δεν μπορεί παρά να έχουν ένα σαφή ταξικό χαρακτήρα στοχεύοντας στην συσσώρευση του πλούτου σε όλο και λιγότερα χέρια, αποδομώντας και καταστρέφοντας τοπικές οικονομικές δραστηριότητες. Φυσικά στα πλαίσια της ενότητας των αντιθέτων αναπτύσσονται νέες παραγωγικές δυνάμεις που κάτω από άλλο κοινωνικό χαρακτήρα και σύστημα και τρόπο οργάνωσης, είναι δυνάμει η παραγωγική βάση μιας κοινωνίας πέρα από τον καπιταλισμό.


Παρόλο όμως το συχνά αμφίσημο χαρακτήρα των μεγάλων έργων το πρωτεύον δεν είναι η οικονομική διόγκωση, ανάπτυξη και οι νέες παραγωγικές δυνάμεις. Το πρωτεύον είναι πως στην σημερινή φάση ανάπτυξης το μεγάλο κεφάλαιο μέσω των μεγάλων έργων καταστρέφει τις τοπικές κοινότητες, τον άνθρωπο και την φύση. Αλλοτριώνει και απαλλοτριώνει τον «κοινό» πλούτο, την γενική κοινωνική διανοητικότητα, τα συλλογικά αγαθά. Κάνει τους πλούσιους πλουσιότερους και τους φτωχούς φτωχότερους, φτωχότερους όχι μόνο σε χρήμα, αλλά και σε ανθρωπιά, αλληλεγγύη και επικοινωνία.

Αυτό συμβαίνει και με την περίπτωση του φυσικού αέριου και της κατασκευής του εργοστασίου στην Πέρδικα Θεσπρωτίας. Όπου είναι ολοφάνερο πως τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου και των κυβερνήσεων του δεν συμπεριλαμβάνουν στους σχεδιασμούς τους τις τοπικές παραγωγικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες, καθώς και το μοναδικά πλούσιο και όμορφο φυσικό περιβάλλον. Πόσο μάλλον που οι κάτοικοι και οι περιοχή δεν έχει να κερδίσει τίποτε από την επένδυση. Απεναντίας προβλήματα θα φέρει παρά θα δώσει λύσεις στην περιοχή που μαστίζεται από την φτώχεια.

Οι δυνάμεις που είναι στην Αριστερή παρέμβαση στηρίζουν και συμμετέχουν στο αγώνα των κατοίκων της Πέρδικας και των Συβότων. Όπως αντίστοιχα στήριξαν και συμμετείχαν στο αγώνα του κατοίκων του Καρβουναριού και του Ελληνικού. Είναι το ελάχιστο καθήκον των αριστερών δυνάμεων να στηρίζουν τους αγώνες των κατοίκων των περιοχών που η άναρχη καπιταλιστική ανάπτυξη καταστρέφει τις ζωές και τις περιοχές τους. Ανεξάρτητα από το γεγονός αν συμφωνούν με την έως τότε παραγωγική υφή των περιοχών, π,χ δεν θα μας βρει σύμφωνους η «τουριστική μονοκαλλιέργεια» της περιοχή των Συβότων. Μια «μονοκαλλιέργεια» σε αφάνταστο βαθμό άναρχη που καταστρέφει το περιβάλλον, υποσκάπτοντας μακροπρόθεσμα και αυτή την τουριστική ανάπτυξη.

Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η αλληλεγγύη μας δεν φτάνει για να σταματήσει η λαίλαπα της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Φτάνει πια με την ανάπτυξη και τον καρκίνο του εμπορεύματος που έχει μολύνει κάθε ανθρώπινο και κοινωνικό ιστό. Εμείς δεν θέλουμε άλλη ανάπτυξη, θέτουμε ζήτημα μιας ριζικής αναδιανομής του παραγόμενου κοινωνικού πλούτου.

Παράλληλα με βάση το «κοινό» πλούτο, τις τοπικές παραγωγικές ιδιαιτερότητες και ανάγκες θέτουμε προς συζήτηση στον κόσμο της εργασίας το ζήτημα μιας παραγωγικής ανασυγκρότησης. Με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών και όχι με βάση τα κέρδη των ιδιωτών και του κεφαλαίου. Υπάρχουν και σε τοπικό επίπεδο αυτές οι πλούσιες και πολύμορφες παραγωγικές δυνατότητες για κάτι τέτοιο.

Μια παραγωγική ανασυγκρότηση που θα σέβεται τις δυο κύριες πηγές πλούτου, τον άνθρωπο και την φύση. Που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία όχι για να αλλοτριώνει και να απαλλοτριώνει την ανθρώπινη ουσία και τον κοινωνικό πλούτο, καταστρέφοντας ανεπανόρθωτα την φύση. Αλλά για δημιουργήσει όρους μιας δυναμικής ισορροπίας κοινωνίας-φύσης.

Αλλάζοντας όμως εκ βαθέων το παραγωγικό αλλά και το καταναλωτικό μοντέλο. Δηλαδή εκεί που η κοινωνική αναγνώριση επιτυγχάνεται μέσα από την συσσώρευση εμπορευμάτων και εμπορεύσιμων συμβολικών σημείων, θα επιτυγχάνεται μέσα από την άνεση καθημερινή συμμετοχή στα κοινά, τις ισόρροπες και ισότητες κοινωνικές σχέσεις και ένα πολύμορφο υλικό και άυλο πλούτο που θα είναι η ριζωματική βάση μιας πολύπλευρης ανάπτυξης της ατομικής προσωπικότητας.

ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στην Ήπειρο
Δημοσίευση σχολίου